26 de setembre del 2011

Dibuixar, construir i organitzar

L’estructura quadrimestral del Pla d’Estudis de 1993 de l’ETSAV va oferir la possibilitat de començar els estudis al setembre o bé al febrer. Així va ser com, al 1994, es va iniciar el Curs d’Introducció a l’Arquitectura, amb l’objectiu que els estudiants que provenien de l’ensenyament secundari rebéssin una millor acollida a la universitat mitjançant un curs-pont previ a les assignatures pròpies del cos de la carrera. Alhora, s’introduïen durant el primer quadrimestre en els coneixements propis i específics de la carrera d’arquitectura, per tal de poder refermar amb coneixement de causa la seva tria.

Tot i que el curs, al llarg d'aquests 18 anys, s’ ha anat reformant per tal de poder-se adaptar als diferents canvis acadèmics, manté una manera de fer que ha estat invariable i que ha acabat caracteritzant-lo.

Dibuixar, construir i organitzar han estat els principis que han construït el curs, entenent que aquestes són les eines bàsiques de l’arquitectura que ens permeten abordar totes les disciplines de la carrera des de conceptes estructurals fins a constructius.

Sota aquestes tres premisses el curs s’estructura en exercicis de curta durada, des d’una hora fins a tres dies, que acaben formant un conjunt de 10 a 15 treballs d’índole diversa tant de tema com de complexitat, des de treballs manuals fins a estudis analítics. Comencem treballant sobre el que es té més a mà com pot ser una cafetera, i abordem també allò que, tot i la proximitat, resulta una mica més abstracte com, per exemple, la ciutat. Considerem que l’escala és independent de la complexitat, no comencem per l’objecte perquè aquest sigui fàcil d’entendre sinó senzillament perquè resulta més proper i manejable. Podríem dir que la única condició dels primers exercicis és que aquests treballin sobre coses que es poden agafar amb la mà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

[És recomenable tenir en compte el codi de conducta del blogger abans de fer un comentari.]